dinsdag van Woodburn naar Hood River - Reisverslag uit Hood River, Verenigde Staten van Madelon Pelt - WaarBenJij.nu dinsdag van Woodburn naar Hood River - Reisverslag uit Hood River, Verenigde Staten van Madelon Pelt - WaarBenJij.nu

dinsdag van Woodburn naar Hood River

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

19 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Hood River

Het is dinsdagochtend, vandaag is het plan dat we vanuit Woodburn naar Hood River rijden waar we 3 dagen zullen verblijven in het Westcliff Lodge aan de Columbia River.  Na een heerlijk ontbijt te hebben genutigd in ons hotel vertrekken we eerst richting Troutdale naar de Outlets want Tirza wilde nog wat shoppen. Het was behoorlijk druk op de weg en tegen kwart voor 11 komen we bij de outlets aan. Nog 2 paar Vans voor Tirza gescoord en nog wat kleine dingen. Tegen het middaguur eten we nog een broodje bij de Subway en vertrekken we langzaam aan richting Hood River waar Susan, Matt en de kinderen wonen. We besluiten de Old Historic Highway ( ik noemde hem al de Old Hysteric Highway) te nemen omdat je dan veel moois tegen komt. We zijn heel wat prachtige punten tegen gekomen en hebben ook heel wat stops aangedaan. Bij Chantcleerpoint hadden we een prachtig uitzicht over de Colombia River Gorge. Jasper heeft daar ook heel wat mooie foto's gemaakt.
Verder zijn we nog bij heel veel watervallen gestopt waaronder: Latourell Falls, Bridal Veil Falls waar we ook een kleine hike naar de waterval toe hebben gemaakt, Wahkeena Falls, en als laatste de grootste en bekendste waterval van Oregon; Multnomah Falls, deze waterval is 189 meter hoog - prachtig gewoon.
Na deze seight seeing tour die we hebben gedaan via de Old Historic Highway hebben we de rit vervolgd via de normale snelweg en zijn we naar de Fish Hatchery gereden in Cascade Locks. In de Fish Hatchery wordt zalm gekweekt en hebben ze voor de toeristen ook enorme Sturgeons (steuren) als trekpkeister. De grootste was Herman die was ruim 4 meter lang maar zo hoorde we later van Matt dat Herman een aantal jaar terug gestolen was en dat ze nu een andere grote steur zijn naam hebben gegeven.
Na de fishhatchery bezocht te hebben zijn we aan het eind van de middag naar ons Hotel gereden en hebben we geappt dat we in Hood River gearriveerd waren. We zijn toen naar het huis van Susan en Matt gereden waar Toos, Heleen, Martin, Noah en Hugo ook al waren. Super leuk om Casey weer te zien en we hebben ook kennisgemaakt met Wyatt de zoon van Matt. We zijn toen met een groepje appels gaan plukken bij een appelboomgaard die eigendom is van een bekende.
Na het plukken hebben we met zijn allen heerlijke pizza gegeten en Lena en Matt waren er ondertussen ook. Super leuk ook hoe Tirza het kan vinden met haar grote Amerikaanse nichten.
Tegen 20.00 uur kwamen Martijn, Kim en Mariposa ook aan en was de hele familie compleet.
Tegen 21.00 uur vertrokken we weer richting ons hotel, en op de rit van 1.6 mile was Tirza helemaal ingestort.
Morgen weer genoeg op de planning.

• 19 Oktober 2016 - 22:51

Chantal:

Fijn dat jullie zijn gearriveerd. Leuk dat iedereen er nu is. Geniet ervan❤️

• 19 Oktober 2016 - 23:10

Tjergina:

Leuk om te lezen. Ik zal onze Herman vertellen dat zijn naamgenoot een grote steur is. :)